MAZDA reintroduce motorul rotativ WANKEL din 2019

Martijn ten Brink , vicepreședintele departamentului de vânzări și clienți pentru Europa, a confirmat că legendarul motor rotativ Wankel va fi reintrodus din 2019 pe automobilele Mazda. Se pare ca va echipa doar automobilele electrice [EV] ca unitate de backup.

Mazda, prin proiectul Zoom-Zoom 2030, va construi o mașină pur electrică. Momentan nu sunt disponibile alte detalii, dar Brink a confirmat acest motor va fi disponibil optional pe masinile EV ca dispozitiv de extindere a razei de actiune.

In ciuda faptului ca nu este cu adevarat necesar, deoarece cumparatorul mediu calatoreste in medie 60 de kilometri pe zi de la casa la locul de munca si inapoi “, obiectivul principal al motorului rotativ va fi acela de a” indeparta orice preocupare a clientilor” referitoare la autonomia autovehiculului.

Motorul va fi prevazut cu un singur disc și nu va folosi un turbocompresor. Acesta va acționa strict ca un generator și va fi poziționat pentru a menține centrul de greutate cat mai jos. Va fi “la fel de mare ca si o cutie de pantofi” si va oferi o funcționare fără vibrații, iar conducătorul auto nu va observa nici măcar când pornește, spun cei de la Mazda.

Cu toate acestea, în ciuda eforturilor majore in dezvoltarea masiniulor pur electrice, Mazda consideră că motorul cu combustie internă are potențial. “În ochii Mazda, motorul de combustibil este departe de a fi eliminat”, explică Brink. “Chiar peste 15 – 25 de ani, motorul cu ardere interna va rămâne o unitate importantă pentru autoturisme, așa cum hibrizii și hibrizii plug-in îl folosesc acum.”

Producătorul auto intenționează să sporească eficiența termică a motoarelor sale cu combustie până la aproximativ 56%, ceea ce ar trebui să facă ca modelele viitoare Mazda să se incadreze ca emisii in standardele moderne poluare.

Tehnologia Skyactiv-X, primul motor pe benzină cu aprindere prin compresie, care va fi disponibilă în comerț, va fi gata să lovească showroom-urile în câțiva ani.

Sursa: ZerAuto.nl