Jochen Neerpasch, creatorul BMW Motorsport, a pilotat mai multe modele emblematice BMW pe Transfagarasan

O zi cu parfum de ///M: după mai bine de 40 de ani, Jochen Neerpasch, cel care a creat BMW M şi BMW Motorsport, a pilotat din nou un BMW 3.0 CSL. Cum unde? Pe Transfăgărăşan. Şi a ieşit o poveste memorabilă!

Intâlnirea legendelor: Jochen Neerpasch, creatorul BMW Motorsport, a pilotat mai multe modele emblematice BMW pe Transfăgărăşan!

Reuniune spectaculoasă pe Transfăgărăşan: pentru prima dată în peste 40 de ani, Jochen Neerpasch – legendarul creator al BMW Motorsport – a condus un BMW 3.0 CSL în configuraţie de competiţie. Totodată, el a avut ocazia de a testa cele mai noi modele BMW M.

Modelul BMW 3.0 CSL este o replică construită, pregătită şi pilotată de Eduard Tonsch.
Testul a fost realizat pe Transfăgărăşan în condiţii de trafic închis, pentru siguranţă maximă.

Jochen Neerpasch a avut o carieră incredibilă de mai bine de 40 de ani în motorsport. Întâi ca pilot, apoi ca manager. În cei 8 opt ani petrecuţi la BMW, a transformat pe deplin compania printr-o serie de proiecte remarcabile: a creat BMW Motorsport şi BMW M, a realizat primele modele M de stradă, primul program de nival înalt pentru juniori din istoria motorsportului, prima şocală şcoală de pilotaj a unei mărci, primul program de pregătire fizică şi psihologică pentru piloţi, a deschis seria BMW Art Cars, a creat Campionatul BMW M1 Procar cu implicarea, fără precedent, a celor mai buni piloţi de Formula 1 care concurau în maşini similare.

În această vară, legendarul om de motorsport a primit o experienţă spectaculoasă pe unul din cele mai spectaculoase drumuri de condus din lume: Transfăgărăşan. Jochen Neerpasch a avut ocazia să conducă cele mai noi modele create de BMW M GmbH – BMW M5, BMW M5 Competition, BMW M2 şi BMW Z4 M40i -, dar şi două modele istorice de competiţie foarte speciale de la începutul anilor ’70: un BMW 2002 şi un BMW 3.0 CSL, pregătite şi puse la dispoziţie de pilotul român Eduard Tonsch.

Proiectul a fost susţinut de OMV România, într-o completare perfectă, asigurând combustibil de performanţă OMV Maxx Motion 100plus pentru unele din cele mai peformante performante modele pe care BMW le-a construit vreodată.

Aperitiv sportiv de 1000 CP – – BMW M2 Competition, BMW Z4 M40i şi BMW 2002

Unele din cele mai antrenante şi dinamice modele BMW oferite în prezent, BMW M2 Competition şi BMW Z4 M40i, s-au întâlnit cu unul din preimele modele care a definit sportivitatea mărcii la trecerea între anii 1960 şi 1970, BMW 2002. Tracţiunea spate, direcţia precisă şi distribuţia de mase egală între punţi, asemeni asemenea unui automobil cu motor central, fac din BMW M2 Competition şi BMW Z4 M40i două automobile spectaculoase de condus pe circuit sau drumuri de munte, exprimând „plăcerea de a conduce” în stare pură. Deşi are un deificit de putere de mai bine de 100 CP faţă de modelele moderne, masa mult mai mică şi etajarea scurtă a cutiei de viteze ale BMW 2002, au permis ca acesta să ţină pasul cu modelele moderne pe drumul de munte. Modelul a fost pus la dispoziţie de Eduard Tonsch, fiind pregătit special pentru cursele de coastă. BMW 2002 are un loc special în istoria mărcii, întrucât este unul din cele mai de succes modele BMW în competiţiile de raliu. Prima din cele două victorii într-un raliu de WRC Campionat Mondial a fost realizată de echipajul Achim Warmbold – Jean Todt în Raliul Austriei în din 1973 la bordul unui BMW 2002 Tii, în timp polonezul Sobiesław Zasada îşi adjudeca titlul de Campion campion European european de Raliuri în 1971, pilotând un BMW 2002 Ti. În acel sezon obţinea, printre altele, şi un loc al doi doilea în Raliul Internaţional al Deltei Dunării, în România.

De la performanţă pură – la performanţă absolută, : BMW 3.0 CSL la şi BMW M5 Competition

Proiectele lui Neerpasch au generat un segment nou în industria auto – cel al sedanurilor super sportive, o dată cu BMW M535i lansat în 1979.

La 40 de ani de la debutul acestui nou tip de automobil, Neerpasch a avut oportunitatea să piloteze modernele BMW M5 şi BMW M5 Competition, primele modele din acest segment echipate de BMW cu un sistem de tracţiune intergrală.

Combinaţia între un tren de ruralre rulare sofisticat, suspensii adaptive, direcţie precisă şi tracţiune integrală inteligentă, oferă un pachet de până la 625 CP, deosebit de controlabil, pentru un sedan confortabil cu performanţe de super car.

În aprecierea lui Jochen Neerpasch, noile BMW M5 şi BMW M5 Competition fac condusul sportiv accesibil, pilotul fiind susţinut perfect de o serie de sisteme inteligente pentru un pilotaj în siguranţă. Aceasta îl califică pe noul BMW M5 ca fiind unul dintre cele mai bune modele pe care BMW le-a produs vreodată.

Sub coordonarea lui Jochen Neerpasch, primul model pe care noul creatul BMW Motorsport GmbH îl lansa în competiţie era BMW 3.0 CSL. Era primul model care purta culorile BMW M, un coupé sportiv care trebuia să răspundă unei competiţii tot mai puternice pe circuit.

Rezultatele au venit rapid, BMW 3.0 CSL devenind unul dintre cele mai de succes modele din istoria mărcii în motorsport, asigurând dominaţia BMW în Campionatul European de Turisme vreme de 5 ani, victorii de clasă în la Le Mans sau contribuind semnificativ la succesul comercial al mărcii în Statele Unite cu un sezon legendar în IMSA, în 1975.

Întâlnirea cu BMW 3.0 CSL a fost una plină de emoţie, la mai bine de 40 de ani distanţă faţă de ultima oportunitate de a pilota un astfel de model într-o configuraţie de competiţie. Jochen Neerpasch a descris experienţa ca fiind una pură şi analogică – pilotul nu este susţinut de niciun sistem, servodirecţie, ABS sau control al tracţiunii.

Este o experienţă care implică toate simţurile şi pe care pilotul trebuie să o trateze cu respect şi mare atenţie, cu un nivel maxim de implicare. Telemetria nu exista în aceea perioadă, şi tot pilotul era responsabil să ofere informaţii despre starea tehnică a maşinii la opririle la boxe.

Modelul pilotat de Jochen Neerpasch a fost pus la dispoziţie de pilotul Eduard Tonsch, fiind esteun model folosit în competiţiile de automobile istorice în din România. Chiar dacă o replică pe şasiu de BMW E9, modelul este reconstruit cu mare precizie după toate specificaţiile vremii, în configuraţia de vârf cu motor de 3.4 litri, oferind peste 300 CP.

Calitatea preăgitrii pregătirii automobilului l-a impresionat şi pe Jochen Neerpasch care s-a urcat la volanul 3.0 CSL cu foarte mult entuziasm.

Experienţa a fost documentată într-un film publicat pe canelele oficiale BMW Group România, o alăturare fără precendent de legende: Jochen Neerpasch, BMW 3.0 CSL şi Transfăgărăşan.